Strona główna

Adidas zniknie z koszulek?

Karol Kotlarz | 16.02.2016; 18:26

Poszukiwanie nowego sponsora

Od dwóch lat stroje piłkarzy Valencii sponsoruje firma Adidas. Umowa została zawarta do 2019 roku, jednak istnieje zapis, mówiący o możliwości negocjacji z innymi firmami od lutego 2016 roku.

Obecnie Valencia otrzymuje z tytułu umowy 1,7 mln € (plus kilka procent od sprzedaży) od niemieckiej firmy i nie jest to kwota, która może satysfakcjonować władze klubu. Umowa obowiązuje od 2014 roku; poszukiwany wówczas sponsor miał charakteryzować się znakomitym wizerunkiem w świecie, dlatego też wyższa oferta mniej rozpoznawalnej firmy Joma (3 mln €) została odrzucona.

Zapis w umowie mówi, że począwszy od lutego 2016 przez kilka najbliższych miesięcy Valencia może swobodnie poszukiwać nowego sponsora technicznego. Po upływie tego czasu, w razie braku ofert, Adidas będzie ubierał piłkarzy Valencii w sezonie 2017/2018.

Niemiecka firma płaci krocie europejskim gigantom. Dla przykładu Manchester United zawarł 10-letnią umowę opiewającą na 940 mln € (94 mln na sezon), Bayern Monachium otrzymuje 63 mln € na sezon, zaś Chelsea 38 mln € rocznie.

W porównaniu z hiszpańskimi zespołami z La Liga Valencia wypada również blado: Real Madryt dostaje 40 mln € na sezon od Adidasa, Barcelona otrzymuje 32 mln € od Nike, Atlético 15 mln € (Nike), Sevilla 3,5 mln € (New Balance), zaś Athletic 2,5 mln € (Nike).

Kategoria: Ogólne | Źródło: PlazaDeportiva