Strona główna

Nowy sponsor już niebawem?

Bartosz Zajdel | 08.09.2014; 12:51

Na koszulkach ma pojawić się logo organizacji charytatywnej

W ostatnich miesiącach wiele osób zadawało sobie pytanie kto będzie nowym sponsorem Valencii. Od momentu rozwiązania kontraktu z Jinko Solar trwają poszukiwania firmy, która umieściłaby swoje logo na koszulkach klubu. Jak donoszą dziennikarze Plaza Deportiva nowym sponsorem może okazać się organizacja charytatywna

Do niedawna głównym sponsorem Valencii był chiński producent paneli fotowoltaicznych Jinko Solar. Umowa zapewniała klubowi roczny dopływ gotówki w wysokości 3,5 mln €. Na początku planowano ją przedłużyć na lepszych dla klubu warunkach jednak negocjacje zostały zablokowane przez Petera Lima.

Singapurczyk pragnie by nowym sponsorem klubu była organizacja działająca na rzecz dobra wspólnego. Miałaby ona nie płacić za umieszczenie swojego logotypu na koszulkach i zostać sponsorem premium.

Plan Lima ma przynieść konkretne efekty. Singapurczyk chce, aby nowy sponsor był marką globalną, a negocjacje w sprawie kontraktu mają być prowadzone z dala od medialnego szumu. Ma to wyglądać tak jak swego czasu w FC Barcelonie, której sponsorem był UNICEF, jednak jak donoszą źródła będące wewnątrz klubu, na koszulkach Valencii pojawi się logo innej organizacji. Peter Lim poprzez nawiązanie tego typu współpracy pragnie rozszerzyć wpływy klubu i pokazać całemu światu jakie są cele jego projektu.

Przekazywać wartości i nie wiązać się długoterminową umową

Poszukiwania nowego sponsora trwają od początku roku. Jak donoszą dziennikarze Plaza Deportiva Valencia prowadziła nawet zaawansowane negocjacje z dwiema firmami, które były gotowe zaoferować więcej pieniędzy niż Jinko Solar jednak nadal zbyt mało by zaspokoić ambicję nowego właściciela klubu.

Lim uważa, że miejsce na koszulkach Valencii jest warte więcej niż dotychczas oferowano gdyż ma ona w niedługim czasie powrócić do grona najlepszych klubów Europy, a co za tym idzie kwoty zawarte w kontraktach sponsorskich powinny być odpowiednio wysokie.

Singapurczyk zdaje sobie sprawę, że ze względu na nieobecność klubu w rozgrywkach Ligi Mistrzów znalezienie sponsora gotowego podpisać wysoki i długoletni kontrakt jest zadaniem niezwykle trudnym. Z drugiej strony Lim nie ma wątpliwości, że dzięki jego projektowi Valencia niedługo będzie mogła żądać wyższych kwot niż dotychczas i z tego względu zdecydował, że klub nie będzie się wiązał umową, która przynosiłaby co najwyżej 5 do 6 mln € rocznie jednak uniemożliwiałaby podpisane lepszych kontraktów w niedalekiej przyszłości.

Kategoria: Ogólne | Źródło: Plaza Deportiva